Östersund dag 1

Idag har jag packat upp det sista ur min resväska, handlat hem lite mat till kylen och träffat några av mina nya klasskamrater.

När klockan var 12.50 insåg jag att det var rundvandring på skolan kl 13, så jag tog på mig ytterkläderna och halvsprang till campus. Tur det är nära. Jag hittade först inte gruppen som gick på rundvandring så jag gick ett eget varv runt campus och såg mig omkring. Jag såg säkert extremt vilsen ut..

När jag hade gått runt halva campus ser jag att det kommer en grupp mot mig som ser ut att vara på rundvandring, och mycket riktigt. När jag såg Ingrid, min gamla klasskompis från gymnasiet, förstod jag direkt att det var rundvandring på g. Ingrid såg mig och sprang chockat fram och gav mig en kram, och sen hängde jag på delar av mina nya klasskamrater på rundvandringen runt campus.

Efter rundvandringen visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen, så jag hängde på några tjejer som verkade vara trevliga. De hette Jenny, Malin, Jonna och Sara. Sara är från Luleå. Jag hängde med den resten av eftermiddagen och vi gick även en liten runda på stan och systemet.

Ikväll kl 20 är det samling utanför Q-huset på campus och då ska vi fixa våra nolleband och förhoppningsvis lära känna varandra lite bättre.

Till top