Lördag

Igår på eftermiddagen kom Erika till min praktikplats eftersom familjen bråkar hela tiden. Hon hade slutat tidigare och vägrade vara hemma. Vi stannade på mitt jobb till 16.30 och sedan åkte vi hem, åt, duschade och stack iväg igen. Vi åkte tillbaka till ICB och tittade på en dansföreställning. Den var minst sagt speciell. Det var två män från Ungern som dansade modern dans. Jag förstod inte riktigt dansen tror jag.. men de gjorde riktigt häftiga saker, och vilken kroppskontroll!

Dansen slutade 19.45 och vi ville fortfarande inte hem så vi gick mot torget vid Födelsekyrkan där vi hittade ett café. Vi satte oss där och pratade om en massa problem, haha. Lite terapi sådär på fredagseftermiddagen. Vi åkte hem 21.30 då vi var rejält trötta trots den tidiga timmen.

Jag måste bara be om ursäkt till dig Erika. Förlåt för att du får lyssna på allt mitt prat om en viss person. Jag skäms lite måste jag säga, men jag verkar inte kunna låta bli att prata på ändå... Men du är bäst som fortfarande lyssnar! :)

Idag är det inget jobb för min del trots att alla andra jobbar idag. Jag ska däremot bege mig upp till ICB idag igen för att lyssna på Mitri, han som är hjärnan bakom hela organisationen. Det kommer nog bli intressant för han sägs vara en bra talare. Jobba vet jag inte om jag ska göra... kanske om någon ber om min hjälp.

Hemma vill jag i alla fall inte vara. Jag är ensam hemma just nu, men runt 12 kommer alla hem och då kommer det förmodligen ta hus i helvete igen. Det är inte alls roligt att vara hemma. De skriker på varandra hela tiden, oss pratar de inte med och vi känner oss extremt mycket i vägen och nu även väldigt ovälkomna.

Därför ska vi ikväll återigen bege oss till ICB för ännu en dansföreställning. Vi gör allt för att slippa vara hemma..




För övrigt är jag tillbaka i tankar jag hade för två veckor sedan. Vad ska jag göra nu? Ingenting? Klarar jag det? Tänk om det skulle kunna gå?

Någonting? Vad? Hur? Varför? Är det värt det? Vad händer om jag är helt ute och cyklar?

Till top