Skvallerbytta?

Idag har jag varit ledig från praktiken och har ägnat nästan hela morgonen och förmiddagen åt att läsa Om jag kunde drömma, dvs första Twilightboken. Den är fantastiskt bra och jag ångrar att jag inte tog med mig andra boken till Stockholm eftersom jag garanterat kommer hinna läsa ut denna bok redan till veckan.. Mamma får ta med sig någon bok till mig när hon kommer ner (en vecka kvar!)



Förutom att jag har ägnat hela dagen i boken har jag och Kristoffer tagit oss en promenad till Tyresö Centrum. Han var snäll och följde med mig dit eftersom jag inte hittade själv. Han hade inget särskilt för sig så..

På vägen hem fick jag då veta en sak som jag inte får föra vidare till en viss person.

Vad är det egentligen med folk? Varför tror många att jag är en liten skvallerbytta som skvallrar så fort jag får chansen? Samma sak var det i Mullsjö.. Jag gillar inte riktigt detta. Även jag har faktiskt hemligheter och jag berättar definitivt inte allting till mina eller andras föräldrar eller andra berörda. Tvärtom faktiskt.

Absolut inget ont om Kristoffer kring detta! Men det verkar vara en lite allmän uppfattning att jag skvallrar? Eller?

Nåja. Nu ska jag snart kasta mig i duschen och bege mig mot centrala Stockholm för en fika med Sara. Kommer bli myspys!

Till top