Inflyttningsfest

Jag har inte haft tid att uppdatera de senaste dagarna och därför kommer detta bli långt. För att unvdika detta gör jag ett inlägg för varje dag jag missat. Det sista jag skrev i lördags var att jag skulle på inflyttningsfest, så vi börjar där.

Det hela började runt kl 15 då jag och Olov for och hämtade upp Hannas syster Emma som också skulle på inflyttningsfesten i Stockbäcken. Ingen av oss visste hur många vi skulle bli där borta, men det visade sig att vi inte blev så många.. 10 stycken kanske? Varav 4-5 tjejer beroende på tidpunkten på kvällen. Festen var inte så händelserik egentligen, men det var ändå trevligt att träffa människorna som var där, och jag fick äntligen öva upp mina förmågor att spela gittarr genom Guitar Hero. Tyvärr hade jag ingen större förmåga där. Jag var helt klart sämst av alla som var där.

 
Hanna                                                                Koncentrationen vid Guitar Hero var hög

Kvällen fortsatte med grillat till middag samt prat om lite allt möjligt. Det var rätt härligt. Men den riktigt stora händelsen under kvällen var Hanna och Jennys impulsdopp i Rokån. Det såg inte allt för varmt ut även om det var varmt i luften. Jag hade aldrig gjort det, så vilken tur att jag slapp! 



 


Jag och Olov avrundade runt 23. Då var vi båda riktigt trötta och ville mest hem och ta igen förlorad sömn (fredagen blev rätt sen). Tyvärr blev det inte så. Det var en riktigt fin solnedgång igen och vi parkerade bilen vid vattnet och försökte fota den fina solnedgången, resultatet blev såhär... Olovs blev så klart mycket bättre, men det går inte att jämföra.

 
Solnedgången vid Piteälven


Samma, fast riktigt riktigt inzoomat

När vi kom till stan igen behövde Olov tanka bilen, så vi tankade mitt emot Sunes samtidigt som hans vänner befann sig vid boueln (stavning?) så det slutade med att vi också satt vid den. Olov testade sin kamera med blixt och en massa tjosan hit och dit och såg riktigt glad ut. Jag satt väl mest rakt upp och ner. Jag kom i alla fall hem stax efter 02.


Himlen på natten nere vid vattnet på Strömnäs
Till top