Lulekalaset

Igår tog jag och Olov bilen mot Luleå. Vi skulle fara på Rix FM Festival som hade landat i Luleå för en kväll. Väl i Luleå hamnade vi i världens bilkö och fick gå någon kilometer till stan från parkeringen som vi lyckades hitta.





Rix FM Festival var inte så speciellt tycker jag, vi stod och lyssnade ett tag men gick sedan för att möta Therese och hennes två vänner som hade anlänt till Luleå. Jag och Therese åkte breakdance en gång, men vi fick verkligen slå oss fram för att få plats. Vi lyckades på andra försöket då jag slängde mig mot en sån där sak som man sitter i, som skjuten ur en kanon.





Efter breakdance gick vi och skaffade oss en massa förnödenheter. Det vill säga festivalmat, festivalgodis och sån skit. Olov och Therese köpte sig en tortilla, medan jag satt bredvid och mumsade på godisremmar. Sedan gick vi raka vägen och köpte varma chips. Efter det gick vi och köpte mig en pinsam accesoar till insparken; ett NY-halsband. Åh va pinsamt det var att köpa det, men nu är det gjort!





Vår sista anhalt på Lulekalset blev Shlagersalongen. Vilket ställe! Vilket drag! Jag säger då det. Det var ju där man skulle ha hållt till hela PDOL och även hela kvällen igår. Jag och Therese tog tag i det hela och släppte loss till den oerhört härliga musiken tillsammans med de äldre människorna. Åh, vilken fantastisk känsla! Det bästa var också att jag var helt nykter. Gårdagen på Lulekalaset blev alltså mer än vad jag hade vågat hoppas på, och det blev allt som PDOL borde ha varit men inte blev.

Tack för en toppenkväll!
Till top