Jävla helvete

Det går inte bra nu.

Dagen började med att jag försov mig så jag kom till skolan 2 timmar senare än väntat (om det hade gått ett tåg runt 11 hade jag bara blivit 1 timme sen). Jag vaknade 09.40 av att mobilen ringde. Jag svarade, och de ringde från ett lustigt hyresbolag, vill ej namnge. De hade en lägenhet till mig och Olov med inflyttning 1/1-09 om vi var intresserade. Jag sa att jag gärna kom och tittade på lägenheten iaf. Men nej, han ville först veta att vi var intresserade av att flytta in. Redan här började problemen. Hur skulle jag kunna fixa detta? Jag ringde till min hyresvärd och hörde om Olov kunde få flytta in i ett rum som blir ledigt till helgen, i ungefär 2 månader. Min hyresvärd är typ den bästa ever och sa att det nog skulle gå bra. Jag ringde till Olov och sa att det hade löst sig och allting kändes hur bra som helst! Jag skulle få fara och titta på en lägenhet som låg centralt till och som var stor och hade en bra hyra =) Jag ringde till hyresvärden som inte hade tid att prata, han skulle ringa upp senare.

Jag kom till skolan och bad så hemskt mycket om ursäkt till min grupp som hade fått jobba utan mig pga min klantighet, men de sa att det var lugnt och jag satte mig ner vid datorn och letade fakta om Indonesien.

Hyresvärden ringde upp igen runt 14.30. Jag sa att vi var jätteintresserade av lägenheten och att vi ville kolla på den.
H - Så då kommer du och din sambo och kollar på den då?
J - Nä, det blir bara jag.
H - Nä, det är ett krav att båda två kommer. Vi har en policy som säger så.
J - Men det är tyvärr lite svårt. Min pojkvän bor i Piteå..
H - Jaha? Han kan inte komma ner och hälsa på då?
J- Eehm.. jag vet inte..
H - Prata med honom och så hör du av dig.


ÅH!!! Jävla helvete!!

Olov ringde honom och sa att det liksom är 120 mil enkel väg och hyresvärden bara nonchalerade det och sa att vi skulle höra av oss när båda var här nere istället. Yeah, right.

Jag var arg. Tänkte att lite information om Alpernaresan kanske skulle pigga upp mig. HAHA säger jag bara! Jag var den enda IA-eleven där och det var verkligen MKV-anda. Jag kände inte att jag passade in. Jag anmälde mig inte. Inget Österrike.

Jag köpte en chokladkaka på vägen hem. Det var jag värd.

Nu har jag slängt i mig lite mat. Snart ska jag in till Jönköping med min hyresvärd. Har lovat henne att jag ska följa med på en föreläsning. Mest för att hon var så snäll och sa att Olov skulle få bo här, men det kan ju vara intressant också.
#1 - - Emma:

Vilken knäpp hyresvärd! Då kan ju han åka 120 mil om det är så himla lätt! En del är verkligen puckade.

Till top