Long time no see, eller hur det nu stavas?

Idag är det söndag och jag är nöjd med helgen. Helt klart nöjd. I fredags var det tänkt att jag skulle fara på SWE, Student Water Event här i Jönköping. Typ nordens största poolparty för 1500 studenter, men jag slutade faktiskt ut det. Kombinationen vatten och alkohol på liten yta blev allt för skrämmande, plus att jag var riktigt trött då mina rumsgrannar höll mig vaken halva natten mot fredagen. Men jag hade ändå en trevlig fredag :) Jag satt och såg Sex and The City här hemma. SATC - Det kan aldrig slå fel! :)

Igår hade vi på HLK 6-kamp (sex stycken lekar). MKV och IA tävlade mot Pedagogerna om vilka som skulle äga HLK i år. MKV hade vunnit två år i rad, och nu äger vi det för tredje året i rad. Men jag må säga att det var en riktigt jämn kamp. Sista frågan var helt avgörande då vi låg lika hela tiden. Jag trodde att jag skulle dö när sista frågan lästes upp i TP. Jag har inga tävlingsnerver :P Men alltså: Vi, IA och MKV äger HLK ännu ett år ;)

På kvällen blev det efter många om och men utgång, något som jag absolut inte ångrar. Det var så himla roligt! Jag tog tåget in mot stan 19.36. På stationen satt Sumana och Emma och väntade på mig och sedan tog vi bussen mot Dalvik där Emma och Stina hade förfest för emokidsen. Sjukt rolig förfest också! I huset där Emma och Stina bor finns det bara studenter, och även internationella stundenter. Dessa kom och hälsade på oss och vi hade riktigt roligt. Vi spelade twister och pratade såklart engelska i fyllan, härligt ;) Men det var en härlig blandning av människor. Några var från Tyskland, en från Australien, en från Kroatsien och en från Canada. Jag har säkert missat någon, men de var så många! :) Kring 23 drog vi till Akademien, och jag må säga att det nog var min kväll igår. Jag brukar inte ha killar svansandes efter mig, men igår fick jag 2 stycken på kroken riktigt ordentligt. En av dem försökte kyssa mig, men då kände jag att det blev lite för mycket och gick ut ett tag.. men han följde efter mig! Han ville inte lämna mig, stackarn :P Han kastade blickar åt mitt håll hela tiden och såg väldigt moloken ut efter min kapning. Ledsen grabben, men jag är upptagen.

Det går inte så många bussar hit till Mullsjö så jag hade tänkt ta 1.15 bussen hem, men det var alldeles för roligt på Akademien så jag tog 2.35 bussen istället. Jag som aldrig ens brukar ha roligt när jag går ut! Det var på denna buss som jag hittade killen som ville följa med mig hem. Han kom och satte sig brevid mig och sa, "shit.. du är så jävla snygg! och jag är så pinsam." Han kunde liksom inte hålla händerna borta utan envisades om att han skulle få ha handen på mitt lår... hmmm.. nåja.. han följde inte med mig hem iaf! :)

Nej, jag är verkligen riktigt riktigt nöjd med helgen. Jag älskar människorna som jag umgicks med igår. De är så härliga och söta! Helt fantastiskt vilken tur jag har haft :)

Nu ska jag sätta mig ute i solen och läsa ett tag innan det är dags för att laga mat, möjligtvis handla och kanske plocka lite i rummet? 17.50 går i alla fall tåget som ska ta mig till stan, för ikväll är det nattuppdraget på HLK som gäller. Jag vet däremot inte om jag tar mig hem. Jävla förbindelser.

Till top